13 Mart 2014 Perşembe

La Strada (1954)

La Strada 



Sonsuz Sokaklar

YÖNETMEN:  Federico Fellini


YAZAR: Federico Fellini

OYUNCULAR: Anthony Quin , Giulietta Masina , Richard Basehaet


ÖDÜLLER: 1 Oscar ( En iyi yabancı film )


SÜRE: 108 DK

İMDb PUANI: 8.2

Federico Fellini nin filmlerinin oylanamayacağını düşündüğümden bu film için NOTUM bölümü olamayacak.                                                                                     Federico Fellini

KRİTİK: Bu güne kadar yazdığım yazıları okuduysanız bir şeyi fark etmişsinizdir Federico Fellini . Evet kendisi şimdi hayran olduğumuz filmlerini izlediğimiz büyük yönetmenlere '' en iyi yönetmen kim ? '' 
sorusunu yöneltince alacağınız tek cevap dır, Federice Fellini.

     Federico Fellini 4 En iyi yabancı film Oscarı , 12 Oscar adaylığı ve Ölmeden 7 ay önce Mart 97 de Oscar Onur ödülünü almıştır.
Biliyoruz ki onur ödülü aslında özür niteliği taşır. Eğer Akademi bir oyuncu yada yönetmene onur ödülü veriyorsa '' Kusura bakma bu güne kadar hakkını yedik Özür dileriz '' der kibarca . Bunun en büyük örnekleridir Federico Fellini ve Ennio Morricone . Ennio hakkında bir yazı yazmayı kendi haneme bir borç olarak yazıyor ve filme geçiyorum.
                                                                                                                    Anthony Quin

           Filmimizin baş rolünde bizlerin Hz. Peygamberimizin hayatını konu alan The Massege ( 1977 ) Çağrı isimli filmdeki Hz. Hamza rolü ile bildiğimiz 2 Oscarlı usta oyuncu Anthony Quin oynamakta ve kendisine
Giulietta Masina eşlik etmektedir. Giulietta Masina  Federico Fellini nin hayat arkadı olmakla beraber pek çok filminde de oynamıştır.

      Gelsomina ( Giulietta Masina ) yoksul bir ailenin en büyük kızıdır ve bir gün sokak oyunları düzenleyen Zampano ( Anthony Quin)
kendisini annesinden yüklü bir meblağ karşılığı satın alır . Annesi akan damını tamir edebilmek ve diğer çocuklarına ayakkabı alabilmek için kızını satarken Fellini bizlere İtalya da ki sefilliğin ne boyutta olduğunu da göstermekte.  
                                                                                                                        
                                                                                                                         Giulietta Masina       
        Zampano sadece tekbir hokkabazlık oyunu yapabilen hayatın dayağını yemiş vicdansız ve hissiz bir sokak sanatçısıdır.

        Zampano ve Gelsomina motosiklet den bozma karavanları ile şehirden şehire gezerler ve gittikleri yerlerde oyunlar sergileyip ekmek parası kazanmaktadırlar. Gelsomina nedenini bilmediği sebeplerden dolayı Zampano nun yanında seyahat etmeye devam eder . 

     Gelsomina kendisine gelen iş teklifini ve bir çeşit evlenme teklifini Zampano için ret eder ama Zampano dan beklediği ilgi ve alakayı bir türlü göremez .
Zampano eski bir hasmını  Gelsomina nun gözleri önünde öldürür o andan sonra hiç bir şey eskisi gibi olamayacaktır ve filmimizi film yapan o sade ve dokunaklı final ile filmimiz sona erer . 

    Gelsomina rolünde karşımıza çıkan Giulietta Masina ufak tefek olması hasebiyle rolüne cuk diye oturmuş ama 54 yılında çekilen bu filmdeki oyunculuk anlayışı günümüzeden çok uzak olduğu için alışana kadar çok yapmacık gelecek , gözünüze batacak . Fakat o günlerde herkes öyle oynadığı için söyleyecek pek bir sözümüz yok . Giulietta Masina özellikle de palyaço makyajı ile oynadığı bölümlerde enfes bir oyunculuk sergiliyor vede badi badi yürüyüşünden dolayı hem Giulietta Masina hemde Federico Fellini yi ayakta alkışlıyorum adam resmen eşi için film yapmış.
   
  Federico Fellini çocuk yaşlarda evinden kaçıp sirklerde çalışmaya başladığı için bu kültürü çok iyi biliyor ve filmde de çok güzel işlemiş , 8½  filmindeki görkemli uzay mekiği sahnesi kadar görkemli olmasa daha az şatafatlı bir ip cambazlığı sahnesi ile filme kendine has imzasını atmışdır.
                                                   Federico Fellini ye ve La Strada nın çekilişinin 60. yılı anısına .   
                                                                                                                 İyi seyirler ...
                                                                                              

12 Mart 2014 Çarşamba

Ormancı Türküsü


     Aslında şarkı işine hiç girmeyecektim ama hem Müzeyyen ablamıza  hemde Türk milletinin adını alan müzik türü olan türkülerimize selam olsun diye bu türküyü ve film olacak hikayesini sizlerle paylaşıyorum. Bir tek bu eser değil türkülerimizin çoğunun kendine has bir havası var eğer hikayesini bilip de dinlerseniz çok daha deyişik ve kalbinizde bir yerler dokunacağından eminim.
 
    Gevenes köyünde 1922 yılında dünyaya gelen Mustafa Şahbudak, ağa çocuğudur. Mustafa’nın en yakın arkadaşı köy muhtarı Tevfik Cezayir'dir. Her akşam köy kahvesinde dama oynayan iki arkadaşın iddialı ve dostane karşılaşmaları kahvehanedekiler tarafından da ilgi ile izlenir. 1946 yılının bir Temmuz gününde, Mustafa Şahbudak ve Muhtar Tevfik Cezayir, yine dama tahtasının başına otururlar. Oyunun yarısında 'Sarı Memet' lakaplı Orman Memuru Mehmet İn çıkagelir. Mehmet, sarhoştur. Bir gün önce, komşu Çiftlik köyünde yangın çıkmıştır. Ormancı, yangın evrakının bir an önce ilçeye götürülmesi için bekçiyi muhtardan ister. Ancak bu arada 1946 seçimlerinin evrakı da Yatağan’a gönderilecektir. Her türlü evrak Yatağan’a köy bekçisi tarafından götürülmektedir. Muhtar Cezayir, 'Olmaz, daha acil olan seçim sonuçlarının ulaştırılması gerekiyor. Bekçiyi gönderemem' cevabını verir. Bunun üzerine ormancı ile muhtar arasında tartışma başlar. Muhtar Tevfik Cezayir, 'Ayıp ediyorsun Mehmet, bize müsaade et' der ve oyuna devam eder.
Ormancı dama masasına bir yumruk atar. Mustafa Şahbudak, bu davranışa tahammül edemez ve ormancıyı tokatlar. Olayın büyüyeceğini anlayan köylüler, ormancıyı sakinleşmesi için kahvenin arka tarafına götürürler. Ormancı bağırarak küfürler savurmaktadır. Küfürler Mustafa Şahbudak’ın tahammül sınırını daha da zorlar. Şahbudak, yerinden kalkar, ormancının üzerine yürür. Ormancı Mehmet, kamasını çıkarıp Mustafa Şahbudak’ı kolundan yaralar. O zaman, Mustafa Şahbudak ormancıyı korkutmak için, belindeki tabancayı çıkarır, yere doğru ateş eder. Muhtar, ormancının ikinci kez kama vurmaması için elini tutar. Fakat, Mustafa tetiği çoktan çekmiştir ve kurşun muhtar Tevfik Cezayir'e isabet eder. Ormancı Mehmet İn, bunun üzerine kaçmaya başlar. Mustafa Şahbudak kaçmasın diye, bir el daha ateş eder. Bu ateş de öldürmek için değil, kaçmasına engel olmak içindir. İkinci atışta Mehmet İn, yere düşer. Arka cebinde tütün tabakası olduğu için, ona bir şey olmaz. Ama Tevfik kanlar içindedir.
O günlerin imkânsızlıkları içerisinde Tevfik’i, tahta bir sal üzerinde köyden 23 kilometre uzaklıktaki Muğla Devlet Hastanesi’ne götürürler. Tevfik, çok kan kaybetmektedir. Mustafa, Doktor Veli Bey’e, “Babamın selamı var, bu adamı iyileştir” diye yalvarır. Doktor Veli Bey, “O ölecek, önce senin kolunu saralım” diye yanıt verir. O sırada Tevfik eliyle işaret edip Mustafa’yı yanına çağırarak, ”Ben ölüyorum, hakkını helal et” dedikten sonra can verir.
Mustafa, en yakın arkadaşını öldürdüğü için teslim olur, 4 yıl ceza alır. Cezaevindeyken her gece Tevfik rüyasına girer. Ancak ormancıya kini gittikçe artar.
Bu acı olaydan sonra köyde kalamayacağını anlayan Mehmet İn ise, tayinini ister, Kavaklıdere Orman Müdürlüğü’ne atanır. Aslen Marmarislidir. Emekliliğinden sonra oraya yerleşir. Doksanlı yılların başında da ölür.
Mustafa Şahbudak da, cezaevinden çıktıktan sonra, anılarla dolu o köyde yaşayamayacağını anlayıp, Muğla’ya yerleşir. Çok sevdiği, günlerini birlikte geçirdiği arkadaşı Muhtar Tevfik Cezayir’i öldürdüğünde, arkada 25 yaşında bir eş ve 3 çocuk bırakır. Muhtar’ın eşi Pembe, bu acıya dayanamayıp birkaç yıl sonra akli dengesini yitirir. Oğlunun biri İzmir’e yerleşir. Diğer oğlu ile kızı, köyde evlenirler ve hayatlarını orada sürdürmeye devam ederler.
Bu arada Mustafa'nın anne tarafından akrabası olan Değirmenci Pisili Tahir Usta Gevenes Köyü’nde yaşanan bu acı olayın türküsünü bestelemiştir. Bu türkü bugün düğünlerde okunan, herkesin diline düşen Ormancı türküsüdür. Hayatının kalan yıllarını bu olayı unutmaya çalışarak geçiren Mustafa Şahbudak da 28 Mart 2005 günü İzmir Ege Üniversitesi Hastanesi’nde 83 yaşında ölür.

Blue Jasmine (2013)

Blue Jasmine (2013)



Mavi Yasemin


YÖNETMEN:  Woody Allen


YAZAR: Woody Allen

OYUNCULAR: Cate Blanchett , Alec Baldwin , Sally Hawkins , Andrew Clay


ÖDÜLLER: 1 Oscar , 1 Golden Globe , 1 Bafta  ( herbirinde en iyi kadın oyuncu )



SÜRE: 98 DK


İMDb PUANI: 7.4  

NOTUM: 75                                                                                          Woody Allen   
 
KRİTİK: Woody Allen ın şehirleri ve kadınları eğer o bir kadına yada şehre dokunursa artık orası onundur New York Woody Allen nın ilk aşkıdır ve her filminde ona olan aşkını bizlere yansıttı sonra Barselona , Roma ardından da  Paris geldi tüm sinemacılarımız '' İnşallah Woody İstanbul temalı bir film çeker '' ne diyelim inşallah ama pek mümkün görünmüyor. Woody Allen  bu filminde Amerikan toprakları içerisindeki avrupayi tek şehir olan San Francisco yu ele alır , gerçi  San Francisco nun pek bir avrupi  havası kalmamıştır artık tabi ki de Güney Amerikalı göçmenler bunun ilk ve tek sebebi bunu filmin içinde de göreceksiniz .

       Woody Allen nın kadınları demiştik onun filmleri genellikle en iyi kadın oyuncu oscarını alır çünki kendisi '' Sinemanın Psikoloğu '' dur . Penelope Cruz , Diane Keaton ve şimdide Cate Blanchett   hayatının rolünü Woody sayesinde oynuyor                                                                                                                                                                                                  Cate Blanchett 


      Jasmine ( Cate Blanchett ) eşi Hal ( Alec Baldwin ) hapse düşüp tüm mal varlıklarına devlet el koyduktan sonra üvey kardeşi Ginger (  Sally Hawkins ) ın yanına taşınıp kendi ayaklarının üstünde yeni bir hayata başlamaya karar verir aslında yapacak pekte bir şeyi yoktur . Ginger ve Jasmine pek anlaşamasalar da  bu mecburi misafirliğe ikisi de katlanmak zorundadır. Jasmine kendince sefil hayata ayak uydurmaya direnir ve zengin bir koca bulup tekrardan New York a dönmek ister ama geçmişi kötü talihi gibi peşini bırakmayacaktır.
     
     Cate Blanchett oyunculuk hayatı boyunca hep birinci kadının gölgesinde kalan çirkin olmasa da çokta güzel olmayan kadın rolünü oynamış aslında yaşlandıkça şaraplaşan güzelleşen bir oyuncu ve hakkı ile ikinci kez Oscarı kucakladı söyleyecek çok birşey yok film için klasik Amerikan banliyösun de geçen bir kadın hikayesi .

    Geçmiş de ki Woody Allen filmleriyle karşılaştırılamayacak kadar yavan kalmış film . Eğer bir Woody Allen hayranı olmasan bu filmi sadece Cate Blanchett için izlerdim onun dışında Woody baya çaptan düşmüş eski sosyal göndermeler yok  Hitler yok Yahudi soykırımına değinmeden film yapmaya başlamış Woody ve de eskisi kadar kadın erkek ilişkilerini iyi işleyemiyor belkide çağı kapanmıştır 2010 lu yıllardayız ve şimdiki ilişkiler ile 1970 deki ilişkiler arasında hiçbir benzerlik kalmadı ama acı her daim acıdır ve sadece tükenmiş terk edilmiş Jasmine yi bizlere anlatabiliyor.

                                                                                                  İyi seyirler dilerim... 

















11 Mart 2014 Salı

La grande bellezza (2013)

La grande bellezza


The Great Beaty

Mutheşem Güzellik


YÖNETMEN:  Paolo Sorrentino


YAZAR: Paolo Sorrentino

OYUNCULAR: Toni Servillo , Carlo Verdone , Sabrina Ferilli , Carlo Buccirosso 


ÖDÜLLER: 1 Oscar , 1 Golden Globe , 1 Cannes (herbirinde en iyi yabancı film )



SÜRE: 142 DK


İMDb PUANI: 7.8  

NOTUM: 85                                                                                                       Paolo Sorrentino

KRİTİK: Bu gün sizlere hiç bir zaman izlemeyeceyiniz bir film hakkında yazıcım , Türkiye de çok az sinemada gösterime giren , Üstün korsan film sitelerimizde bulamayacağınız , En büyük alt yazı sağlayıcısı sitelerimizde  için bir tane bile alt yazı bulunmayan Muhteşem Güzellik.

            Pizza iki yüz elli yıl önce İtalyanın Napoli şehrinde açlık çeken halkın yemesi için dönemin kralı tarafından hazırlatılan ve İtalya bayrağına benzemesi istenilen yemek. Şimdilerde ise dünya çapında hangi ülkeye giderseniz gidin hemen hemen her işlek caddede bulabileceğiniz bir fast food , İçinde çokça malzemesi olan peynirinden tutunda et ürünlerine , deniz mahsullerinden meyvelara kadar . Peki ama ilk pizza neden yapıldı ? İnce hamurun üzerine bayrak da ki kırmızıyı domates , yeşili fesleğen , beyazı ise mozerella peyniri temsil etti . Sadece bu kadar iki ot bir peynir. La Grande Bellezza da aynen öyle uzaylılar yok dünyanın son günü değil ,patlayan binalar uçuşan arabalar , kaçırılan insanlar yok sadece biz varız insanlar ve yapmacık yaşamlarımız .
       Filmin başında şöyle bir diyalog geçiyor: 
                                                                               -  Ne iş yapıyorsun ? 
                                                               ( Güler ) - Benmi ? Sadece zenginim.
              İşte bu insanları konu alan bir film , olmak istediğimiz yaşam tarzlarına imrendiğimiz insanlar. Her gece parti yapan Jep Gambardella ( Toni Servillo ) 65 yaşında İtalyan edebiyatının yaşayan en önemli yazarlarından biridir ve sadece bir roman yazmıştır ve çevresindeki herkes bir roman yazarak ömrünün sonuna kadar zengin bir biçimde yaşamasını adil bulmaz , tüm tanıdıkları neden bir daha roman yazmadıkları merak ederler.                       
                                                                                                                             Toni Servillo

        
        Jep zengin yaşamın verdiği bir çıkmazın içerisindedir hayatı boyunca yapmak isteği her şeyi yapmış Romanın en güzel yerinde en güzel binasında oturur ama çıkmazdadır, hani derler ya '' Hızlı yaşa genç öl '' aslında bu bir çıkarım değil bir umuttur çünkü tüketim toplumundan çıkagelmiş söz sadece pahalı arabaları , büyük evleri alarak tüketici olmadığımızı aynı zamanda hayatımızı da tükettiğimizi gösteriyor . Jep hayatını partilerde  genelevlerde tüketmiş bir ihtiyardır ve tıpkı onun gibi olan arkadaşlarıyla birlikte günlerini geçirmektedir ve bolca sigara içmektedir , sigara film içinde çok iyi kullanılmış ve başrol oyuncusu en buhranlı olduğu durumlarda bir tane yakıyor.  

       Film Federico Fellini nin 8 1/2 adlı eserinden esinlenilmiş ama kesinlikle çalınmamış yada kötü bir taklidi değildir , evet 8 1/2 kadar tükenmişliği tıkanmışlığı izleyicilere aktaramıyor genede farklı noktalardan seyirciyi kendine çok iyi bağlamayı başarıyor 


       Yönetmen entelektüel camianın içinde bulunduğu iki yüzlü yaşamı yok iyi işlemiş ve bu söz gelimi kendilerine '' Aydın'' diye hitap eden zümrenin kendi aralarındaki yapmacık kibarlığı yazılı olmayan kuralları bizlere gayet başarılı bir şekilde sunuyor.                          

                                                                                                                                         Sabrina Ferilli
      Bu insanların sadece halktan nefret etmediklerini ve kendi aralarında da birbirlerinden nefret ettiklerini arkalarından konuştuklarını bizlere anlatmakla kalmıyor bu insanların bu durumu kabullenip pekte umursamadığını anlatıyor.

     
    Filmin başındaki pati sahnesinde cam fanus un içinde dan eden kızı kimsenin izlememesi dansçı kızın bu mecburi yalnızlığı ,Jep ile ilizyonist arkadaşı aralarında geçen çok kısa diyalog  , Jep ağabeyimizin kendisini miskinlikle eleştiren arkadaşının iç yüzü anlattığı sahneler birer sanat eseri tadında idi.

   İhtiyar Jep bir Roma aşığı karakter Roma dan dışarı hiç çıkmıyor ve bir gün  eski bir arkadaşının sprintiz  kulübünde  Romano  ile tanışır , Romano onu değiştirir fakat Romanonun gidişi ile artık yaşama isteği tükenen karakterimiz Jep başından geçen ruhani bir olaydan sonra köklerine dönmeye karar verir . Film uzunca böyle , her saat başı kendi fotoğrafını çeken kadından , botoks yaptırmak için sıraya giren insanları Romanın tarihsel dokusunu , edebiyatı , tiyatroyu , kadın erkek ilişkisini , günümüzde komşuluk ilişkilerini , çok çok iyi müzikleri ki müzikleri iki kere belirtmek isterim , tüm bunları bu filmde bulacaksınız . 

    
         Gençken bütün kış yazın ne yapacağını karar verirken , yaşlanınca bütün yaz geçmiş hatıraları düşünen yaşlıların , muhteşem güzelliği arayan bir yazarın filmi La Grande Belleza.
                                                                    İyi seyirler dilerim...     


Planet of the Apes (1968)

Planet of the Apes (1968)

Maymunlar Cehennemi   

YÖNETMEN:  Franklin J. Schaffner


YAZAR: Michael Wilson ve  Rod Serling  

OYUNCULAR: Charlton Heston , Roddy McDowall , Kim Hunter , Maurice Evans , Linda Harrison

SÜRE: 112 DK

İMDb PUANI: 8.0   

NOTUM: 87                                                                                                     Franklin J. Schaffner                                                         

KRİTİK: Franklin J. Schaffner Japonya doğumlu amerikalı yönetmen kendisini 7 oscarlık yapımı Patton dan tanıyoruz , filmlerinde inaç sistemine ve ülkelerin yönetim biçimlerine eleştirel gözle bakarken filmi
bu muhalif duruşuna alet atmeyen bir yönetmen.

              1968 yapımı bu Pierre Boulle nin aynı ismi taşıyan romanından uyarlanan filmin dede çokca toplumsal göndermeler bulunmakta.
             Benim açımdam izlediğim kült filmlerden biridir. Çoğu kişi tarafından gereksiz yere uzun tutulduğu söylensede film kısa bile kalmış diyebiliriz, gerçek bir sanat eserinin tadını alan bilirki bitmesini hiç istemeyiz . 

            60 larda tüm dünyada bilim bilim olmaktan çıkmış ve sidik yarışına dönmüştür toplumun pekçok yapı taşına sıçrayan bu mikrok pek tabili amerikan propagandasının en ağır topu olan sinemayada taşınmıştı tabikide tüm bunların sebebi amerika ile rusya arasındaki soğuk savaştı. 
                         
                                                                                                                                  Charlton Heston 
            Film de BBC tarafından çekilmiş bilim belgeseli tadını alacağınızdan eminim, film boyunca tüm diyaloglarda bilim akıyor ve gereksiz hiçbir konuşma geçmiyor . Filmde Charlton Heston (Taylor) oynayan tek oyuncu diyebiliriz Taylor ve ucuş ekibi bir uzay görevine çıkmışlardır ve ışık hızıyla giden uzay araçları uzayın boşluğunda yoluna devam etmektedir bu yolculuk o kadar uzundurki dünyada 2000 yıl geçmesine rağmen onlar sadece birkaç aydır uzaydadırlar bknz. Albert Einstein Rölativite Teorisi bu teori özetle şunu anlatmaktadır.Işık hızı saniyede yaklaşık 300,000 km dir vede herkese göre SABİTTİR.Bunu şöyle açıklayabiliriz; 150 km hızla giden bir arabada olduğunuzu düşünün.Eğer yanınızdan 100 km hızla bir araba geçiyorsa siz onu 100 ile değil 50 km ile gidiyormuş gibi görürsünüz.Eğer o arabada 150 km ile gidiyor ise arabanın hiç gitmediğini durduğunu görürsünüz...İşte tam bu noktada ZAMANIN GÖRELİLİĞİ kuramı ortaya çıkıyor.Buna göre siz arabanın içindeyken arabaya göre dışardaki bir insan ise dışarıya göre zamanı yorumluyor. Kısacası normal zamanda yaşayan dünyada iki binyıl geçmişken işik yılı zamanına göre seyahat eden uzay gemesinde sadece aylar geçmiştir. Filmde bu yönde pekçok bilimsel teorem vardır ve korkmayın herbirini tektek açıklamayacağım.
         
         Uzay gemisi içindeki mürattebatı uykuda iken bir gezegene düşer ve Taylor ve üç mürettebat sağ kurtulurlar lakin uzay gemisinin tüm sistemi bozulduğu için nerde olduklarını bilmemektedirler ver karşılarında konuşamayan ilkel bir insan topluğu ve yürüyebilen konuşabilen giyinebilen maymunlar kolonisini bulurlar , bu gezegende herşey tersine gönmüştür maymunlar insan insanlarsa hayvanlardır . Maymunlar tıpkı bizdeki gibi ten renklerine göre ayrıştırılmışlardır ve beyaz maymunlar aristokrat kesimi temsil ederlerken siyah maymunlar sıradan avam ve konuşmaya hakkı olmayan varlıklardır . 
         
           Tıpkı dünyamızdaki evrim teorisi gibi bu gezegendede Dr. Zira ve eşi Dr.Cornelius maymunların insanlardan geldiği tezini savunurlar fakat maymunlar güçlü bir inaç sistemine bağlıdır ve maymun gibi üstün bir varlığın insan gibi adi dir hayvandan evrimleşmesi dine aykırıdır Taylor un bu gezegene gelmesi ile Dr. Zira aradığı kayıp halkayı bulmuştur artık teorisi kesinlikle doğrudur bunu ispatlamak için Taylor ı kökden dinci maymunlara karşı korur .
      
           Taylor ve ilkel insan kabilesinde tanıştığı Nova ile birlikte maynunların hakimiyeti altındaki topraklardan kaçarak yenibir hayat arayışına çıkarlar ve bu macerada bazı maymunlardan yardım alırlar fakat filmin sonu hiçde beklediğimiz gibi olmaz sizleri süpriz dolu bir final beklemekte .
     
           Filmdeki kostümler ve film platosunun çok başarılı olduğunu söyleyebiliriz özellikle maymun kostümleri çok başarılı ve 68 yılındaki diyer filmlere kıyasla mükemmel bir yüz mimiği elde edilmiş. Özellikle maymunların çene yapısı çok başarılı dudak hareketleri gerçek konuşma mimikleriyle bire bir örtüşüyor sadece açılıp kapanan ağız yapmamışlar buda çok başarılı olmuş.
     
           O kadar hata kadı kızında da olur diyeceğim tek nokta maymunların fiziksel özellikleri kaybolmuş ve karşımızda tamamen insana benzer maymunlar var tabiki de 68 yılının teknolojisi ile bunu beklemiyoruz , Tim Burton un 2001 yılında çektiği bu filmin uyarlamasında anca maymunlar fiziki özelliklerini kazanıyorlar ve ağaçlarda zıplayıp hızlıca koşabiliyorlar .
          
          Peki bu film madem bu kadar bilimsel bu kadar gerçek temeller üzerine konulmuş , o zaman o insanların o gezegende ne işi var Taylor ve mürettebatı nasıl nefes alabiliyor ve maymunlar bu duruma nasıl gelmiş ?  Tüm bunların cevabını filmde bulacaksınız ve unutmayın ki bu bir seri film ve bazı soruların cevapları serinin diğer filmlerinde . İyi seyirler.

Oldeuboi (2003)

:
      Yönetmen : Chan-Wook Park
      Senaryo :  Jo-Yun Hwang, Chun-Hyeong Lim
      Süre : 120 DK
      Tür :  Dram, Gerilim, Gizem        
      Ülke : Güney Kore
      IMDB puanı : 8.4
      Sitenin Puanı : 94                  

 Ödüller : Büyük Jüri Ödülü
 (57. Cannes Film Festivali-2004)




Özet: Oh Dae-Soo adında bir adam, bir gün kaçırılır ve 15 yıl boyunca eski püskü bir hücrede tutuklu kalır. Hiçbir açıklama yapılmamıştır. Sonra bir gün serbest bırakılır. Eline, para, cep telefonu ve pahalı kıyafetler verilir. Bu adam başına gelen bu durumun nasıl ve neden olduğunu anlamak ve gereken intikamı almak konusunda kararlıdır. Bu sırada Oh Dear-Soo aslında kendisini kaçıranların daha da büyük bir planının olduğunu keşfeder. Ancak bu planın özü acı dolu bir yoldan geçmektedir. Gerçeği bulmak ise bu yolun ta kendisidir.


Kritik:  Oldboy... Chan Wook Park'ın intikam üçlemesinden ikinci filmi. 2004 yılında cannes film festivalinde grand prix ödülünü alan film. İzlediğiniz bütün filmleri sırayla gözününüzden geçirin ve aklınıza gelen en iyi senaryo ve en iyi oyunculukları sıralayın. Bu film her ne olursa olsun ilk sıraları herzaman zorlayacaktır.

     Öncelikle Oldboy'u izlemeye niyetlenen kişi önce kendini gözden geçirmeli. Eğer gerçekten kırmızı çizgileri olan bir insansanız bu filmi beğenmiyeceksiniz. Sebebi ise filmin kötülüğünden değil sizin kırmızı çizgilerinizden kaynaklanacaktır. Böyle bir durum ise böyle bir başyapıta yapılmış en büyük saygısızlık olacaktır. Eğer böyle bir durum mevcutsa hiç başlamadan vazgeçin bu sevdadan. Kısaca söylemek gerekirse beyninizin hiç dokunulmamış yerlerine dokunacak bu film.

     Filmi izlerken rahatsız olacak, asabınız bozulacak ama yinede zevk alıcaksınız. İzleyeceğiniz final sahnesi ise sizi yerden yere vurup yamultacak, şuanki en iyi filmler listenizi altüst edecek, film kavramını tekrar düşünmenize sebep olacaktır. Oyuncuların hepsi rollerini nekadar iyi oynar nasıl izleyicisine duyguları net aktarabilir ben doruk noktasını bu filmde gördüm.

    Bu filmi eğer Tarantino çekmiş olsaydı başyapıtlar arasında yerini çoktan almıştı. Ama yinede anlayanlar için bu film başyapıtlarda yerini almıştır diye umut ediyor izlemenizi sonuna kadar tavsiye ediyoruz.




           

           
         

Günün Parçası




Az bilinen U2 şarkılarından. Şarkıyı dinlerken kapılacağınız nefret duyguları normaldir aldırış etmeyin. Etkisi yavaş yavaş geçecektir.



Trespassers William ~ Love Is Blindness